logo2-4030

پیشرفت 95 درصدی تونل حکیم زیر پارک چیتگر

به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري ميزان، مهدي چمران امروز در جريان بازديدي که به همراه اقبال شاکري، عبدالحسين مختاباد، عبدالمقيم ناصحي و پرويز سروري از روند ساخت تونل شهداي غزه در اتوبان حکيم انجام داد، اظهار کرد: در حال حاضر اين پروژه پيشرفتي 95 درصدي داشته و پيش بيني مي‌شود اين پروژه در دهه فجر آماده بهره‌برداري شود.

وي در مورد 5 درصد باقيمانده از پروژه تصريح کرد: در حال حاضر تمامي کارهاي تونل از جمله لاينينگ به اتمام رسيده است و در صورت نصب سيستم‌هاي تاسيساتي مورد نياز و برچيدن کارگاه اين پروژه آماده بهره برداري است.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مدت زمان اجراي پروژه را 9 ماه دانست و گفت: در ابتدا قرار بود که اتوبان شهيد حکيم از روي درياچه چيتگر عبور کند که به دليل مشکلات زيست محيطي و ساير مشکلات مرتبط با بزرگراه ها، مکان عبور اين اتوبان به جنوب درياچه شهداي خليج فارس در نظر گرفته شد.

چمران ادامه داد: با توجه به اينکه عبور اتوبان تاثيرات منفي بسيار زيادي را بر جنگل دارد تصميم گرفته شد که اين اتوبان از زير زمين و از طريق تونل به مسير خود ادامه دهد.

وي درباره صرفه اقتصادي ايجاد تونل براي حفظ درختان تاکيد کرد: درخت منبع تامين اکسيژن براي تنفس شهروندان است و بنابراين نمي‌توان براي آن ارزشگزاري مالي انجام داد ضمن اينکه گسستي که اتوبان در اين محدوده ايجاد مي‌کرد به لحاظ شهرسازي قابل پذيرش نبود.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در مورد جزئيات پروژه تصريح کرد: طول تونل‌ها در حدود هزار و 80 متر بوده و با مسير ورودي و خروجي در حدود 3 هزار متر است.

چمران ادامه داد: اين تونل‌هاي 12 متري در زير جنگل واقع شده و با بهره گيري از دانش بدست آمده از ساخت تونل نيايش سرعت ساخت افزايش يافته و ابتکارات جديدتري براي انتقال آب در آنها به کار رفته است.

وي درباره ساخت تونل‌هاي ديگر در دوره چهارم شوراي شهر تهران، مطرح کرد: به نظر نمي‌رسد که در اين دوره ساخت تونل ديگري آغاز شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه به بررسي ايجاد دو تونل در شهر تهران اشاره و اعلام کرد: تونل واقع در مسير اتوبان شهيد صياد شيرازي که از ميدان سپاه آغاز شده و تا محدوده شوش ادامه مي‌يابد هم اکنون در مرحله مطالعاتي قرار دارد.

چمران در مورد ديگر تونل در دست بررسي، تصريح کرد: تونل واقع در مسير اتوبان شهيد شوشتري ديگر تونل در دست مطالعه است که به دليل قرار گرفت چندين عارضه طبيعي از جمله کوه و تپه در مسير اين اتوبان و همچنين پارک سرخه حصار تا رسيدن به جاده دماوند ساخت آن گزينه مناسبي است.

چاپایمیل